Personalia

Naam: Drs. Erica Breems-Schouten

Kennismaking

Ik houd mij bezig met organisatorische (verander) vraagstukken binnen het ICT domein. Dit doe ik bewust in verschillende rollen en vanuit verschillende perspectieven. Als interim-manager, project- of programmanager en adviseur. Het houdt mij scherp en het zorgt ervoor dat ik mij blijf ontwikkelen en verdiepen in ontwikkelingen in mijn vakgebied. Bovenal ben ik een mensenmens en streef ernaar dat ieder teamlid passie in zijn/haar werk realiseert teneinde als team succesvol te kunnen zijn. Ik ben zeer resultaatgericht in het bereiken van de gestelde doelen.

Relevante werkervaring

Zelfstandig ondernemer, eigenaar van Changevision Changeconsulting B.V.  

2007 tot heden

Eigen Haard 

Juli 2017 tot heden:

Programmamanager Privacy en Informatiebeveiliging.

⦁ Verantwoordelijk voor de implementatie van Privacy en Informatiebeveiligingsbeleid op basis van ISO 27001/2.

⦁ Samen met de koepel organisatie van woningcorporaties de Routeplanner voor AVG samengesteld met documenten en handreikingen.

ANWB

Januari 2017 tot juni 2017:

Senior Consultant.

⦁ Verantwoordelijk voor de inhoudelijke kennis en begeleiding van de customer journey voor Consumentenmarkt binnen en buitenland van ANWB.

Oktober 2014 tot december 2016:

Programmamanager Communicatieplatform op basis van Scrum methodiek, werkplek o.b.v. VDI.

⦁ Verantwoordelijk voor de begeleiding van het Europees aanbestedingstraject en Proof of Concept traject van het te implementeren Communicatieplatform bij alle onderdelen van de ANWB.

⦁ Verantwoordelijk voor de implementatie van alle onderdelen van het Communicatieplatform, zijnde bedrijfstelefonie, callcenterapplicaties en voicerecording.

⦁ Verantwoordelijk voor de voorbereiding en implementatie van de Siebel integratie met de callcenterapplicaties van het Communicatieplatform.

⦁ Verantwoordelijk voor implementatie van maatwerksoftware die gebouwd is door externe leverancier en gekoppeld is aan het Communicatieplatform.

⦁ Verantwoordelijk voor de overdracht van project naar de beheersorganisatie, opleiden van beheerders.

⦁ Verantwoordelijk voor het begeleiden van bovenstaande change in het business domein teneinde met het nieuwe platform.

Energyworx

Februari 2014 tot september 2014:

Scrum master Implementatie Energie-atlas.

⦁ Verantwoordelijk voor de implementatie Energy-atlas aan zakelijke partijen op basis van ontwikkelde big data software Energyworx en frond-end.

⦁ Twee wekelijkse sprint met alle betrokken partijen in-en extern.

⦁ Migratie naar Amazon cloud.

Alliander

Februari 2014 tot september 2014:

Projectmanager implementatie  Security, Information en Event Management (SIEM tooling).

⦁ Verantwoordelijk voor de implementatie van deze IBM Qradar oplossing binnen de Alliander Informatie Security Architectuur.

⦁ Definieren van de monitoring/actie-cyclus voor deze beveiligingssoftware.

⦁ Inrichting van de  Security Operations Control center, organisatie en processen om de door tooling gesignaleerde security events te kunnen afhandelen.

⦁ Rapportage aan stuurgroep op directieniveau van bedrijfsonderdelen.

Augustus 2013 tot juli 2014:

Agile Coach en SCRUM master implementatie Energietransitie bigdata diensten Meetdata en MeetenWeet.

⦁ Verantwoordelijk voor de oplevering software applicatie Meetdata voor grootzakelijke klanten.

⦁ Oplevering volgens de SCRUM methodiek, in sprints van 2 weken, met 3 teams.

⦁ Verantwoordelijk voor oplevering van software applicatie Meet en Weet voor consumenten.

⦁ Rapportage aan stuurgroep op directieniveau van bedrijfsonderdelen.

Februari 2013 tot juli 2013:

Projectmanager Security implementatie Network Access Control.

⦁ Verantwoordelijk voor design en uitvoering van implementatie van Network Access Control.

⦁ Verantwoordelijk voor implementatie van ontsluiting externe devices middels Bring your own en ontwikkeling van Citrix hosted desktop. 

November 2012 tot maart 2013:

Projectmanager Wireless LAN overal.

⦁ Verantwoordelijk voor de verdere uitrol van Wireless LAN over alle werkplekken van de 20 kantoorlocaties.

September 2011 tot december 2012:

Program manager Voice over IP migratie.

⦁ Verantwoordelijk de begeleiding van Europese aanbesteding naar 3 marktpartijen ten behoeve van de keuze voor een nieuw IP telefonie systeem.

⦁ Verantwoordelijk voor implementatie van een nieuw telefoniesysteem op basis van Cisco en migratie van de huidige digitale en analoge technologie.

September 2011 tot november 2012:

Program manager Windows7/ Office 2010 uitrol, Bring Your Own Device en Microsoft Lync.

⦁ Verantwoordelijk voor de voorbereiding, keuze en implementatie nieuw anti virus software, scripten van applicaties en uitrol van Windows7 en Office 2010 naar 6000 gebruikers.

⦁ Verantwoordelijk voor de uitrol en communicatie van Microsoft Lync basis naar 6000 gebruikers en Microsoft Lync enterprise naar 1800 gebruikers.

⦁ Verantwoordelijk voor de implementatie van BYOD voor in potentie 6600 medewerkers.

⦁ Rapportage aan stuurgroep op directieniveau van bedrijfsonderdelen.

Oktober 2010 tot augustus 2011:

Program manager werkplekrelease.

⦁ Verantwoordelijk voor begeleiding en uitvoering een groot aantal deliverables op het gebied van Het Nieuwe Werken zoals:

⦁ Windows7 en Office 2010 o.b.v. basic toolbox uitrollen naar pilotgroep.

⦁ Pilots videoconferencing met 250 gebruikers, webbased alsmede vergaderlocaties.

⦁ Pilot uitrol Wireless Lan op hoofdkantoor van Alliander.

⦁ Pilot WAAS Cisco networking op 3 locaties.

⦁ Uitvoeren aanpassing storage en groepsdata in datacenter.

⦁ Upgrade SCCM distributietool en implementatie van PKI teneinde windows7 mogelijk te maken en remote access uit te faseren.

Oktober 2009 tot september 2010:

Transitiemanager Outsourcing werkplekken.

⦁ Verantwoordelijk voor begeleiding en uitvoering van een overeengekomen contract met nieuwe partij die delen van het werkplekbeheer binnen Alliander (6600 werkplekken) gaat inrichten en uitvoeren.

⦁ Verantwoordelijk voor de inrichting en resourceplanning van de verschillende onderdelen van de diensten die “ge-outsourced” en “outtasked” moeten worden.

⦁ Managen  in samenwerking met 4 deelprojectleiders van een aantal deelprojecten waaronder processen en procedures, HRM, Tooling en  Kennismanagement.

⦁ Implementeren van nieuwe dienstverlening waaronder datacenter en applicaties.

⦁ Commitment bij gebruikers en business creëren met betrekking tot nieuwe leverancier en werkwijze op kennis en vaardigheden van medewerkers.

⦁ Uitvoeren van Quality Assurance onderzoek op effectiviteit inrichting beheerorganisatie in samenwerking met Price Waterhouse Coopers (P.van Engelen).

December 2008 tot september 2009:

Projectmanager implementatie Cisco IPCC Contactcenter.

⦁ Verantwoordelijk voor het samenstellen en beschrijven van Request for Proposal naar meerdere potentiele leveranciers.

⦁ Na contractondertekening implementatie gerealiseerd binnen 3 maanden tijdens vakantieperiode, zonder restpunten.

⦁ Verantwoordelijk voor functionele en technische scoping, business case analyse en contractonderhandeling.

⦁ Commitment bij gebruikers en business creëren met betrekking tot nieuwe werkwijze en impact van techniek op kennis en vaardigheden van medewerkers.

Nuon NV

September 2007 tot november 2008:

Programmamanager CRM Kanaalmanagement, implementatie nieuw contactcenter platform.

⦁ Verantwoordelijk voor begeleiding en uitvoering van Europese aanbesteding multichannel voor Customer Contact Center van Nuon (1200 gebruikers, 7 vestigingen).

⦁ Verantwoordelijk voor functionele en technische scoping, business case analyse en contractonderhandeling.

⦁ Commitment bij gebruikers en business creëren met betrekking tot nieuwe werkwijze en impact van techniek.

⦁ Implementatie van technische oplossing op basis van Avaya technologie.

⦁ AIC, Multichannel, 1200 werkplekken.

⦁ Kwaliteitsmanagement obv Verint technologie, 600 werkplekken.

⦁ Siebel email integratie.

⦁ Siebel CTI integratie.

⦁ IVR vanuit netwerk obv IP.

KPN Zakelijke Markt

Augustus 2006 tot juli 2007:

Veranderingsmanager binnen transformatie KPN Zakelijke Markt.

⦁ Verantwoordelijk voor de bouw-, implementatie en begeleiding van het nieuwe organisatieonderdeel Business Customers.

Februari 2005 tot juli 2006:

Manager Sales en Consultancy Call Center Solutions en applicaties.

⦁ Verantwoordelijk voor sales en consultancy van Call Center Solutions en applicaties.

⦁ Integreren van voorheen diverse applicatieteams tot 1 nieuw team met als doel additionele omzet te genereren.

⦁ Leidinggeven aan senior en junior consultants, specialistische verkopers, senior project- en programmamanagers en supportmedewerkers.

KPN Entercom Specials

April 2001 tot januari 2005:

Manager Marketing, Sales en Consultancy Business Line Dealing en Trading.

⦁ Verantwoordelijk voor de profit en loss voor de marketing en sales van Dealing en Trading.

⦁ Start opzet van nieuw team medewerkers.

⦁ Verantwoordelijk voor de klantprogramma’s in de branches Finance en Overheid, waaronder grote banken, en aantal ministeries.

⦁ Leidinggeven aan marketeers, senior consultants, senior projectmanagers en programmamanagers, specialistisch verkopers, verkoopondersteuning en technisch specialisten.

KPN Corporate Account Groep

Augustus 1998 tot maart 2001:

Senior Accountmanager Corporate Account Team Rabobank groep.

⦁ Verantwoordelijk voor verkoop en nieuwe business van KPN aan de Rabobank onderdelen totale order intake waarde jaarlijks 45 Mio Euro gerealiseerd.

PTT Telecom Het Mobiele Netwerk

Januari 1996 tot juli 1998:

Accountmanager Major Account Sales.

⦁ Verantwoordelijk voor de verkoop van mobiele telefonie oplossingen en informatiediensten aan de Corporate Accounts.

Oktober 1993 tot december 1995:

Outlet Development Specialist.

⦁ Verantwoordelijk voor de verkoop en ontwikkeling van mobiele telefonie bij officieel dealers van PTT Telecom in de regio Noord- en Zuid Holland.

PTT Telecom Haarlem

September 1992 tot september 1993:

Manager Primafoon Haarlem.

⦁ Verantwoordelijk voor het aantrekken van nieuw personeel, het opstarten van een nieuwe outlet en verkooptarget behalen.

Juli 1991 tot augustus 1992:

⦁ Manager telefonische verkoop voor de klein zakelijke markt.

Verantwoordelijk voor het aansturen van team van 8 telefonische verkoopmedewerkers.

Opleidingen

2017 ISO 27001/2 bij NEN

2014 Scum master training gecertificeerd, Xebia Jeff Sutherland

2014 Product owner training gecertificeerd, Xebia

2010 ITILV3

2007 IPMA C training

2005 MBTI training bij Schouten en Nelissen

2005 Opleiding Veranderingsmanagement, Open Universiteit met certificaat

2005 Training Inzicht in Invloed bij Bureau Zuidema

2005 Diverse portfolio opleidingen op het gebied van Aspect en Interactive Intelligence

2003 Prince 2 Projectmanagementopleiding Foundation en Practioner bij Insights International ism ATOS

2002 Training Effectief Leiderschap voor ervaren managers, Els van Noorduin consultancy en training.

2001-2004 Diverse functionele portfolio opleidingen bij BT/Syntegra arbitrage, Nice voicelogging en Tandberg videocommunicatie 

2000-2006 Doctoraal Bedrijfskunde, afstudeerrichting Strategie en Organisatie, Open Universiteit te Amsterdam

1998 Training Strategic Sales Development bij Huthwaite International, Training Negotiation skills bij Huthwaite International

1996 Training Major Account Development bij Peter Ritsma training en consultancy

1995 Training commerciële- en adviesvaardigheden bij Peter Ritsma training en consultancy

1994 Training accountmanagement en relatiebeheer bij Frans van Elderen managementsupport

1993 GOAL, training ondernemend en actief leiderschap, peoplemanagement bij Van Harte en Lingsma management en organisatie

1992 Kommunicatie, Interactie en Managementvaardigheden, training bij Van Harte en Lingsma management en organisatie

1987-1991 Heao CE differentiatie Marketing Management met diploma

1982-1987 Havo met diploma